torsdag 4. juni 2009

Glassperler i "ny drakt"



Lyst til å vite hvordan jeg laget disse??




av disse ??





Da trenger du :
*Glass stener slike som man kan få kjøpt på blomsterbutikk,de som er flat bak
*Embrossings pulver (jeg har brukt gull)
*Lumier
*Alkohol ink
*Og blender til dette
*Et gammelt syltetøyglass el. med lokk
*Avis
*Varmepistol
*Gammel slitt ren pensel...

Først tar du et gammelt glass og gjør dette rent.Ha i en real dasj med lumier...litt av hver farge med alkoblekk og bittelitt blender...Det skal bli litt tykkere enn suppe konsistens...

Ha i glassperler og skru på lokket.Jeg tok ca 2/10 av glasset fult med "væske" og fylte nesten til randen med glassperler.

Skru på lokket og rist løs:)

Hel forsiktig perlene ut på to lag med aviser,slik at du er sikker på at det ikke renner igjenom og ned på bordet ditt.

La stå bittelitt å renne av seg.Ha på embrossingpulver.Hel forsiktig av det som er til overs på avisen.Og smelt til det sitter godt fast.Det ble en del til overs på perlene,men jeg gikk over en og en med en gammel ren pensel og børstet av det overflødige.

Noen droppet jeg å ta på pulver,her tok jeg noen ekstra dråper med alkoink slik at det laget en effekt i seg selv...

Lykke til

Her er en LO jeg har laget med perlene....







3 kommentarer:

Irene sa...

Utrolig hva man kan gjøre/endre på om man bare klarer å bruke de små grå litt. Morsom effekt!

Solveig sa...

Virkelig kjekt å forandre fargene på "pynteting"!!
Takk for dette tipset!

Ha ei fin helg!

Hildes kort sa...

Så kjekt at du viser frem hvordan du gjorde dette...
De ble jo kjempefine disse...