søndag 25. september 2011

Lag dine egne høstblomster :)

Lyst til å lage dine egne høstblomster til å pynte på kort og LO...??

Her er en måte du kan gjøre det på:

Ferdig blomst montert på kort med "rufse"kant.....


Ferdig blomst på kort,med små sting:)


DETTE TRENGER DU :

En slik til å lage sirkel med,har du ikke en slik kan du fint bruke
diverse kopper og andre runde ting og tegne etter på arket....


Distress ink i minst tre forskjellige farger,jeg har valgt disse tre.
Og en svamp til å føre på arket....


Bruk akvarell ark og lag 4-5 eller om du ønsker blomst med
flere ringer lag så mange du vil....
Bare pass på at ingen rundinger er like på størrelsen.


Gni på en og en farge på ringene....Det trenger ikke å dekke
hele flaten....


Jeg bruker å ta den mørkeste fargen til slutt :)


Nå er disse ferdige og klare til å bli sprutet på....


Du kan bruke en liten spruteflaske,eller dyppe fingrene i
vann og skvette over.
Jeg har også brukt litt Glimmer mist for å få litt skinnende effekt...
Dette velger du selv....


La rundingene ligge å tørke...Legg de lagvis oppå hverandre.
Fest alle sammen med en stor brads...
På den ene blomsten har jeg valgt å lage rufste kant ved hjelp av
en saks har jeg klippet inn små hakk rundt kanten men bare
på de innerste rundingene.....


Eller du kan feks.lage små søm sting rundt kanten på alle rundingene....



Slik ser de ut når de er ferdige...Enkle og morsomme å lage selv....

Ingen kommentarer: