søndag 27. november 2011

Snart jul...og da er det lov...

Til å ønske seg noe....
Jeg har i flere år drømt om å kjøpe meg et dukkehus....da for voksne...
For det finnes mange som har dette som hobby rundt om i verden.
Jeg fikk får en del år tilbake hintet frem at jeg ønsket meg et slikt hus til min kjære sambo.
Da fikk jeg et års abonement på DOLLHOUSE det er et engelsk blad som skriver bare om miniatyr hus og møbler og slik dill......
Og jeg fikk ikke mindre lyst på det etter å ha lest de bladene...
Men årene fløy avsted...
Som et lite plaster på såret og som den ivrige dukkehus fan jeg...
Så kjøpte jeg et Lundeby dukkehus til snuppa....

Det har blitt en salig blanding av hus til Petshop Sylvania bamser og andre dyr....*ler*
Lundeby folkene hadde nok revet seg i håret hadde de sett det huset...
Da det er en morsom blanding av stilarter der inne...
Og lite er fra selve serien....
Og de få møblene som er fra Lundeby har hun fått i gaver....
De møblene som er til huset koster nemlig flesk......
La meg nevne at dyrene sover i selvlagde fyrstikk esker med små små tepper...
Kjøkkenbenken er laget av en tre eske som er snudd opp ned....
Alt funnet på å laget av snuppa...Og det er det som gjør hennes hus så herlig orginalt...




Mens dattern har dette herlig huset, drømmer mor i huset om noe sånn som det her....

Er de ikke fine...så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en julegave til meg selv i år...
Så nå skal jeg sjekke om det er noen fine nettbutikker som sender til Norge....
Vet du om noen så tips meg gjerne...






I linken under kan du se hvordan noen av dukken bor nå...I en veldig trang "leilighet".
Kjøpt på loppis og pusset opp med hobbylack...Her er det så trangt at man må ut for å skifte mening...De trenger mer plass.....rett og slett...


http://mokkanspapirhobby.blogspot.com/2009/09/en-annen-liten-hobby-jeg-har.html

Ingen kommentarer: