torsdag 24. november 2011

Min nye hobbyplass.....




Ja for en måneds tid siden flyttet jeg sakene mine fra et bittelite trangt kott i annen etasje.
Med et av verdens minste vinduer,og utsikt til takstein.....(ikke så inspirerende akkurat )

Til to IKEA pulter i stuen.
Inne i den ene kroken presset jeg meg inn.Det gikk med et nødskrik....
Nå kommer jeg ikke til å flytte meg med det første....tror jeg...

Under et vindu med utsikt til skogen :)Kan jeg nå sitte å lime,farge og klippe av hjertens lyst.

Men det var litt av en jobb,det var sikkert og viist.
Og jeg utnyttet små å store til å hjelpe meg en hel søndag før jeg var ferdig....

Og det ble jo så bra...NÅ tenkte jeg...nå skal jeg få bedre tid til å lage ting uten å få dårlig samvittighet...
Ja for det fikk jeg faktisk der oppe på det bittelille rommet...Jeg skulle jo gjort husarbeid i stedenfor å sitte her å kose meg med hobby og lydbok..
Sånn er det med de fleste damer tror jeg,vi unner oss ikke så mye alenetid bestandig...

Men nå kunne jeg være avsosial sammen med resten av familien...
Og jeg kunne følge med et halvt øye på det som sto å putret på ovnen...
samtidig som jeg limte på et nytt stempeltrykk på et kort...

Den nye plassen min kom til å bli Super :)

Jeg dekorert veggene med disse kjekke produktene "alle"har fra IKEA.....
Passet ikke så godt til resten av stuen,jeg ser det nå men pytt de er jo så praktiske.
Vi hadde aldri overlevd vi scrappere og kortlagere uten hjelp fra våre svenske naboer.




Så nå henger det slikt på den ene lille veggen :)

Men den nye plassen har ikke blitt så mye brukt som jeg hadde håpet og trodd på.
Jeg sitter ikke der så ofte...hadde jeg kunne bestemme helt selv hadde jeg flyttet inn her...
Men det går ikke dessverre.

For det første så jobber jeg mye.
Så når jeg kommer hjem har jeg lite energi til å komme på noe som helst kreativt.
Og sitter jeg her er det foran pc,ellers så sitter ungene her å tegner og breier seg utover...
Noe som jeg synes er ganske så supert...Elsker at ungene er kreative....

Jeg har prøvd et par kvelder med å sette meg ned med en lydbok...
Det funket ikke så godt....
Den ene av mine små troll så film,den andre satt i naborommet og spilte med høyt volum.
Og lydboken med den spennende tittelen ble liksom borte langt inne i en krok av stuen...
Og ha på seg ørepropper er for riski....da jeg er redd ledningen forsvinner i et svusj i et ivrig kreativt øyeblikk...
Ikke alt blir slik man har forestilt seg gitt..

Jeg har brukt den første tiden her til å henge på plass og organisere ....det kan være ganske så morsomt det også.

Nå er jo alt på plass...Så da er det vel egentlig bare å sette i gang å være kreativ....

Ha en kreativ dag der ute....

Ingen kommentarer: