onsdag 23. november 2011

Old Fashion......

Jeg startet med papirhobby i 2004 og det begynner jo å bli noen år siden....
Og jeg har tenkt litt på alt det som har hvert "in" på de årene.
Ting som har kommet som en frisk pust og feid oss "papirdamer" med storm.

Ting man bare måtte ha...eller bare måtte lage...
Ting som fortsatt er i bruk i dag,og ting som sakte men sikkert har forsvunnet igjen i det stille...

Jeg skal legge hjernen i bløt å komme med flere Old Fashion ting igjen ganske snart...

***Quiz kutz
Denne vidundersaken som "ALLE" eide....nesten i alle fall....
Dette vindunderet som kom først som tang tror jeg.Senere som en grønn pastamaskin lignende dingseboms.(og ja da jeg har de begge to *småler* )
Og x antall figurer og bokstaver.
Og på diverse forum ble "super spesielle"samler figurer solgt for en stor slump penger til den som var villig til å betale...

Og ja da jeg var en av de som sto på venteliste da den rosa kom inn i butikkene,tror Moxie alfabetet eller noe sånt fulgte med i prisen den gangen....

***Dorull kort
Det var en periode det var stor stas å lage kort av strullen som sitter i midten av dorull.
Derfor av navnet "dorullkort"
De gikk som en epedemi rundt på alle slags hobby/papirforum for noen få år tilbake...



***GRID KORT....

Disse var flotte og jeg har nok hvert med på denne dillen også,ganske tidlig i starten av min karriere.
Det var frem med stempler og Post it lapper...Og man så ut som et fargekart på fingrene etterpå.
Men lekre kort det ble det.....Dessverre finner jeg ikke noe bilde av de på denne pc min...
Men for dere som ikke har prøvd finnes det mange fine på nettet...Bare søk å se...og prøv å lage et for her er det bare fantasien som setter grenser....

***Bind-it-All
Jeg var så heldig at jeg vant den i en hobbykonkurranse for noen år siden.Denne vidundermaskinen som kan lage album for deg.
Den er fortsatt i bruk her hjemme.
Mest til å lage tegnehefter til barna.
Veldig fin til det.Og det ble noen album til julegaver det året.




*** Ting laget av fyrstikkesker......

Det er en greie som fortsatt lever i beste velgående...særlig nå frem mot jul....
Salget av fyrstikk esker har vel flydd til himmels takket være vi kort og scrappedamer i de siste årene....
Vi lager jule kalendre til små og store,dekorerer esker til å gi bort i julegaver og vi gjør de så fine å flotte at de ikke er til å kjenne igjen.....


***
Sansador og fargeblyanter...

Denne fargemåten har måtte vike plass for Pro Marker og andre nymotens tusjer...
Men jeg har testet den ut og synes den funka ganske så bra.
Får en stilig effekt,med hjelp av tegnestubb.
Det som var litt dumt var at av og til når trykket du farget nesten var ferdig og du fikk litt for mye av dette vidundermiddelet på tegnestubben...Og det etterlot en teit våt flekk på trykket som ikke ville vekk igjen....ja da var det bare å starte på nytt igjen....

1 kommentar:

AnneiSkogen sa...

Så morsomt det var å lese dette.